Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úprava ventilů

Ventily

 

U ventilů je potřeba opracovat kuželovou část přechodu talířku do dříku ventilu. Proto, aby již při malém pootevření sacího (respektive výfukového) ventilu proudilo co největší množství směsi do sacího prostoru (respektive spalin ven do výfuku).

V sériovém provedení právě při tomto malém pootevření ,neboli zdvihu ventilu brání masa materiálu v místě přechodu z dříku na talířek ventilu v možnosti plně využít co největší otvor k proudění nasávané směsi do spalovacího prostoru. U výfukového ventilu jde zase o rychlý odvod spalin do výfuku. Jde nám přeci o to, aby točil motor rychleji a proto potřebujeme všechny pracovní cykly -sání i výfuk urychlit. 

Nemusím připomínat, že velmi důležité je povrchové opracování ventilu v místě úpravy do zrcadlového lesku a následně na celém jeho talířku i zespod. Čím hladší povrch bude, tím méně karbonu se na něm může zachytit a tím lépe bude směs (respektive výfukové plyny ) proudit do sacího prostoru a z něj. Dále je třeba přesně zhotovit ventilové sedlo, to je místo kde bude těsnit ventil svou plochu. Šířka této plochy by neměla být větší než 0.8 mm u sacího ventilu a 1.2 u výfukového ventilu. Konec ventilového talířku neboli roviny talířku ventilu ode dna spalovacího prostoru musí být 0.5 mm. To znamená, že je nutno použít nové, či velmi dobré ventily.

Pro zlepšení výkonu je dobré použít ventily s větším talířkem (ford), nebo dokonce ještě větším a podle něj upravit sedlo v hlavě.